پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ

امروزه یکی از رایج ترین بیماری‌های جنسی زگیل تناسلی می‌باشد که متاسفانه بعضی از مردم اصلا اطلاعاتی در رابطه با این بیماری ندارند و آن را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل طبق اظهارات رئیس انجمن علمی ‌مددکاران اجتماعی ایران، تا کنون دست کم یک میلیون ایرانی به زگیل تناسلی مبتلا شده اند. در ادامه این مقاله به بررسی این عارضه، روش های تشخیص و توضیح جامعی درباره راه درمان قطعی زگیل تناسلی زنان و مردان می پردازیم.

شایع‌ترین بیماری مقاربتی و علائم آن را بشناسید!

زگیل تناسلی و علل پیدایش آن چیست؟

زگیل های تناسلی دسته ای از زگیل ها هستند که در ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. این عارضه می تواند به شکل تکی یا دسته ای در بدن فرد ظاهر شود. پزشکان علت اصلی ابتلا به زگیل تناسلی را ارتباط جنسی یا پوستی با فردی می دانند که به ویروس اچ پی وی hpv (پاپیلوم انسانی) مبتلا بوده است. زیرا اچ پی وی یکی دیگر از شایع ترین بیماری های جنسی می باشد که ممکن است افراد مبتلا حتی از وجود آن در بدن خود نیز اطلاعی نداشته باشند و آن را به فردی دیگر یا شریک جنسی خود منتقل کنند.

یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی تزریق واکسن اچ پی وی یا گارداسیل می باشد که طی چند مرحله به فرد بالغ (بالای 15 سال) تزریق می شود.

البته لازم به ذکر است که از حدود 100 نوع مختلف ویروس اچ پی وی ، فقط تعداد کمی از آنها می توانند باعث ایجاد زگیل های تناسلی شوند. برخی دیگر از انواع HPV می توانند باعث سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد ، سرطان آلت تناسلی مرد ، یا سرطان دهان و گلو شوند. حتی بدن یک فرد قادر است میزبان بیش از یک نوع سرطان باشد.

تشخیص زگیل تناسلی و رایج ترین علائم آن در زنان و مردان

راه های تشخیص زیادی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد ولی پیش از آشنایی با روش های تشخیص اول باید اطمینان یابیم که به زگیل تناسلی مبتلا شدیم یا خیر. درست است که در مواردی هیچ علائمی از این بیماری مشاهده نمی شود ولی علائم رایج آن که در بدن اکثر افراد بیمار نمایان می شوند، به شرح زیر است:

  1. برجستگی های کوچک که به شکل پراکنده در نواحی تناسلی ظاهر می شوند و به رنگ پوست یا کمی تیره تر هستند
  2. خارش و سوزش قسمت برآمدگی
  3. مشاهده خون بر روی دستمال کاغذی پس از اجابت مزاج
  4. دفع سخت مدفوع (برای زگیل‌هایی که در قسمت مقعد رشد کردند)

*به یاد داشته باشید که محل بوجود آمدن زگیل تناسلی در بدن مردان و زنان تفاوت دارد*

محل ایجاد زگیل تناسلی در زنان:

  1. دستگاه تناسلی خارجی زنان
  2. داخل واژن
  3. دهانه رحم
  4.  کشاله ران

محل ایجاد زگیل تناسلی در مردان:

  1. آلت تناسلی مرد
  2. کیسه بیضه
  3. کشاله ران
  4. دهانه مقعد

روش های تشخیص زگیل تناسلی

تا حالا از خود پرسیدید که چگونه متخصصین پوست زگیل های دستگاه تناسلی را تشخیص می دهند؟

متاسفانه افراد اغلب از رشد زگیل در ناحیه تناسلی خود احساس خجالت می کنند و به پزشک مراجعه نمی کنند. اما مراجعه به یک متخصص پوست در یک کلینیک معتبر میتواند برای شما آرامش خاطر ایجاد کند. زیرا پزشک متخصص با بررسی زگیل بهترین راه های درمان را به شما پیشنهاد می کند. وی گاهی اوقات خود زگیل یا بخشی از آن را برداشته و برای بررسی تخصصی تر به آزمایشگاه می فرستد.

 

ادامه این  مطلب را در سایت پاموه بخوانید

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : زگیل تناسلی, درمان زکیل تناسلی, بیماری زگیل تناسلی, , نویسنده : maralmah healthy بازدید : 263 تاريخ : دوشنبه 31 شهريور 1399 ساعت: 21:56

زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی شایع است که با نام hpv یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. می‌توان گفت که این عارضه یکی از شایع ترین بیماری های جنسی در دنیاست. ویروس اچ پی وی انواع گوناگونی دارد که زگیل تناسلی یکی از آنهاست و علت اصلی ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی است.

تمام گونه های این ویروس خطرناک نیستند و حتی بعد از مدتی بصورت خود به خود از بین می‌روند. با اینکه ویروس زگیل تناسلی به راحتی منتقل می‌شود اما رعایت نکاتی مثل نداشتن روابط جنسی گسترده و رعایت بهداشت می‌تواند فرد را از ابتلا به این عارضه مصون نگه دارد. البته بهترین و قطعی ترین راه پیشگیری از این عارضه تزریق واکسن گارداسیل یا hpv قبل از شروع فعالیت‌های جنسی در زنان و مردان است.

 

http://medicaldarman.simplesite.com/

 

در صورت ابتلا به این ویروس می‌توانید یکی از راه های درمان زگیل تناسلی با روش‌های پزشکی را برای رفع علائم این بیماری انتخاب کنید، اما در نظر داشته باشید که این ویروس تا همیشه در بدن شما باقی می‌ماند.

راه درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان قطعی زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالایی را جلب کند. در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ استفاده می‌شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت در مقایسه با روش‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد و در صورت استفاده از این روش مزایای زیر را خواهید داشت: قطعی بودن درمان و کاهش ریسک عود مجدد بیماری لیزر در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عارضه است در این روش بیمار حداقل میزان درد را تجربه می‌کند تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است

مراحل بعد از لیزر زگیل

مراقبت های جزئی بعد از درمان زگیل با لیزر مورد نیاز است که شامل:

مصرف پماد و کرم های ترمیمی برای برطرف کردن جای لیزر

رعایت بهداشت ناحیه تناسلی و جلوگیری از تجمع باکتری

استفاده از داروهای آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک

 

What is HPV?

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : درمان زگیل تناسلی,لیزر زگیل تناسلی,درمان زگیل, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399 ساعت: 15:17

بارداری یکی از دوره هایی است که خانم ها باید آن را با مراقبت های کافی سپری کنند تا به عوارض و مشکلات بعد از بارداری و زایمان دچار نشوند. اگر مراقبت های لازم در دوران بارداری انجام نشود، احتمال بروز یکسری از مشکلات و بیماری ها افزایش می یابد. این بیماری ها شامل موارد زیر است:

  • افسردگی پس از زایمان: بسیاری از بانوان پس از زایمان به این مشکل دچار می شوند.
  • ورم قوزک پا و دست ها: بدن در دوران بارداری آب بیشتری را نگه میدارد و این آب به سمت پایین بدن حرکت میکند.
  • کم خونی: جنین به آهن زیادی نیاز دارد و این آهن را از بدن مادر دریافت میکند و اگر مادر مواد غذایی حاوی آهن را مصرف نکند دچار کم خونی می شود.
  • عفونت قارچی: میزان بالای هورمون استروژن باعث کاهش باکتری های مفید در دستگاه تناسلی زنان و بروز عفونت می شود.
  • یبوست: در هنگام بارداری، تغییرات هورمون ها بر روی دستگاه گوارش اثر می‌گذارند و اختلال ایجاد می‌کنند که باعث یبوست می‌شود و اگر درمان نشود به بیماری های نشیمنگاهی ختم می‌شود.
  • شقاق مقعدی: یک پارگی در انتهای کانال مقعدی است و باعث خونریزی از مقعد می‌شود. درمان با لیزر شقاق یکی از بهترین روش ها برای رهایی از این عارضه است که در زمان بارداری هم با مشورت پزشک می‌توان آن را انجام داد.
  • بواسیر یا هموروئید: یبوست و زور زدن زیاد برای دفع مدفوع باعث ایجاد آسیب در دیواره مقعد و بروز بیماری بواسیر می‌شود.

بنابراین سعی کنید در دوران بارداری برای جلوگیری از ابتلا به هر یک از بیماری‌های بالا کارهای زیر را انجام دهید:

  • مصرف مواد آهن دار که در گوشت، اسفناج و آجیل به میزان زیادی یافت می‌شود.
  • مصرف مواد فیبردار که در میوه ها و سبزیجات زیاد است و از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.
  • نوشیدن مایعات کافی: حرکات روده را آسان می‌کند و  از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.
  • مصرف کلسیم: جنین از کلسیم بدن مادر تغذیه می‌کند و در صورت عدم استفاده کلسیم به میزان کافی پوکی استخوان به وجود می آید.
  • در هنگام دفع مدفوع زور بیش از حد نزنید و مدت طولانی در سرویس بهداشتی ننشینید.
  • بعد از دفع مدفوع محل را به آرامی تمیز کنید و تمیز کردن را با دستمال نرم انجام دهید.
  • بعد از دفع مدفوع محل را به آرامی تمیز کنید و از مصرف صابون های محرک خودداری کنید.

شقاق مقعدی چیست؟

شقاق یکی از بیماری های نشیمنگاهی است که باعث ایجاد پارگی در انتهای کانال مقعد می‌شود و یکی از علل شایع خونریزی مقعدی می باشد. درد شدیدی را به همراه دارد و بیمار به دلیل درد داشتن از رفتن به سرویس بهداشتی خودداری می‌کند. این بیماری تنها در زنان باردار به وجود نمی آید، بلکه هر فردی امکان ابتلا به آن را دارد.

یکی از دلایل شایعی که شقاق مقعدی را در بارداری به وجود می آورد، یبوست است. تغییر هورمون‌ها هم بخش دیگری از علل ایجاد این بیماری می‌باشد اما زمانی که جنین بزرگتر می‌شود به دلیل وارد شدن فشار، روده ها تنگ تر می شوند و عبور مدفوع از آن ها دشوار است. 

 

برای مشاهده روش ‌های درمان شقاق اینجا را مشاهده کنید

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : شقاق بارداری,درمان شقاق,لیزر شقاق,درمان شقاق با لیزر,درمان شقاق مقعدی, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 253 تاريخ : يکشنبه 2 شهريور 1399 ساعت: 13:30

خبرنامه